Kraftmade gândește și regândește obiecte de design interior, pornind de la tipare, calapoade și matrițe tradiționale. Dar tiparele sunt mai ales mentale, sunt cele care definesc procesele de gândire și regândire, de design. Scopul nu este de a produce pur și simplu, ci de a proiecta într-un mod eficient, a folosi cele mai potrivite materiale, a acorda valoarea cuvenită muncii meșterului, a păstra legătura cu trecutul, și apoi a-l introduce într-un circuit comercial modern.

Designul se învață, bineînțeles, dar nu sunt suficiente regulile de execuție, regulile meșteșugului, ci ele trebuie armonizate cu locul; cu natura acestuia, cu cultura, înțelepciunea și sensibilitatea acumulată a generațiilor anterioare de meșteri trăitori pe aceste meleaguri. Conceptul de dezvoltare durabilă, aplicat, în mod natural, în lumea satului înainte vreme, este acum documentat și formalizat – pentru sesiuni de predare adresate deopotrivă designerilor și meșteșugarilor.

Experiența Kraftmade arată că obiectele create cu grijă, cu aplecare și atenție la detaliu, nu sunt doar căutate, dar îți și oferă satisfacția lucrului bine făcut. Excelența vinde, și în România și în lume.

Păstrarea tradiției și reinventarea ei pentru a o face relevantă în zilele noastre fac din Kraftmade un etalon al conceptului de “tradiții creative”. Dar, mai mult decât atât, ei aplică, instinctiv, aproape toate caracteristicile economiei circulare: design pentru o viață mai lungă a produsului, soluții de reparare și reciclare a acestuia, folosirea creativă a materiilor prime în integralitatea lor, pentru limitarea risipei. Altfel spus, când zicala “omul potrivit la locul potrivit” se poate transforma în “lemnul potrivit la locul potrivit”.

Materialul video este realizat în cadrul proiectului cultural Travling – tradiții creative, inițiat de DC Communication și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN).

Parteneri media: Citatepedia, CINEPUB, BucurestiFM, Igloo media, Modernism Punct Ro, Revista Zeppelin.

Filmele din această serie au scopul de a consolida capacitatea de reinterpretare și valorificare a tradițiilor și elementelor de patrimoniu cultural. Acestea reprezintă surse creative pentru activități economice, precum și un punct de pornire pentru dezvoltarea durabilă, generatoare de noi locuri de muncă.

Proiectul oferă stakeholderilor exemple de bună practică din sfera tradițiilor creative, un domeniu care poate contribui la definirea brandului de țară al României.

*„Travling”, un concept specific industriei cinematografice, se referă la acel cadru de film în care camera de filmat se mișcă în sincron cu subiectul filmării. Protagoniștii care, prin activitatea lor, contribuie la promovarea conceptului de „tradiții creative” se află într-o permanentă evoluție și prezentarea acestei evoluții poate duce la demontarea și explicarea acestei idei generoase.

Mai multe informații pe: https://traditiicreative.ro/
și pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/TraditiiCreative/

Mulțumiri: Emi Gheorghe și Adriana Ciobanu

Un film produs de DC Communication, co-finanțat de AFCN