Rețeaua România Tradițiilor Creative lansează proiectul Travling: Tradiții Creative, un demers de video-documentare a modalităților prin care patrimoniul cultural și natural poate fi pus cu succes în folosul dezvoltării zonelor rurale și a comunităților, din punct de vedere economic, turistic, social, cultural și identitar.

Seria de filme reprezintă o continuare a proiectului Argument video: Tradiții Creative, inițiat în 2018, de DC Communication. Cele două proiecte de video-documentare contextualizează puterea recuperării, actualizării și valorificării tradițiilor, dar și calitatea acestora de a reprezenta resurse creative pentru activități economice sustenabile, profitabile și generatoare de locuri de muncă.

Protagoniștii materialelor video sunt membri ai comunității România Tradițiilor Creative, o rețea care a luat naștere în 2017 din necesitatea de a aduce la un loc arta, meşteşugurile şi industriile creative, alături de antreprenori, reprezentanţi ai patrimoniului cultural, instituții și organizații care se îngrijesc de păstrarea tradiției și reinventarea ei pentru a o face relevantă în zilele noastre.

Unul dintre primele filme lansate în cadrul proiectului cultural pornește de la colecția de obiecte de design Honest Goods, inspirată de Vila Golescu, un proiect de anduranță, în care salvarea și reactivarea patrimoniului cultural merg mână în mână cu educația și construirea punților de legătură între comunități. Proiectul este inițiat și gestionat de Fundația Pro Patrimonio, o asociație născută din îngrijorarea față de starea actuală a patrimoniului cultural și natural românesc.

Conceptul „Travling”, specific industriei cinematografice, se referă la acel cadru de film în care camera de filmat se mișcă în sincron cu subiectul filmării. Protagoniștii care, prin activitatea lor, contribuie la promovarea conceptului de „tradiții creative” se află într-o permanentă evoluție și prezentarea acestei evoluții poate duce la demontarea și explicarea acestei idei generoase.

Exemplele de bună practică prezentate în filme pot deveni modele inspiraționale pentru alte proiecte care își propun să valorifice creativ diferite elementele de cultură tradițională. Rolul educativ al mini-documentarelor este dublat de nevoia de a defini conceptul de tradiții creative, un domeniu încă insuficient explorat, care poate contribui la definirea și consolidarea brand-ului de țară al României.

Întreaga serie de filme este disponibilă pe canalul de YouTube: https://www.youtube.com/traditiicreative/ sau în pagina de Facebook a rețelei: https://www.facebook.com/TraditiiCreative/

Proiectul Travling: Tradiții Creative este inițiat de DC Communication și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN). Parteneri media: Citatepedia, CINEPUB, BucurestiFM, Igloo media, Modernism Punct Ro, Revista Zeppelin.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitatea beneficiarului finanțării.