PROIECT: Cercurile de creație

ale copiilor

În cadrul proiectului, una din componentele importante a fost constituirea a patru cercuri de creație, în Școlile partenere în proiect: Șișești, Șurdești, Dănești și M.A.P. Sighetu Marmației. La nivelul fiecărei școli s-a făcut o prezentare a proiectului; pe bază de voluntariat s-au stabilit profesorii coordonatori, cu ajutorul cărora, pe baza opțiunilor elevilor s-au constituit cercurile de creație.

A urmat o activitate de cercetare: în sensul că au fost selectate și prelucrate circa 100 de modele din colecția muzeului pentru a fi distribuite participanților la cercuri și documentare: am studiat literatură de specialitate și am avut discuții cu meșteri artizani – fapt ce a condus la crearea a trei materiale de prezentare a câtorva tehnici introductive de bază pentru efectuarea cusăturii: „Puncte” și Cusături; Finisaje și Motive decorative – Simbolistică (prezentările pot fi descărcate din secțiune „Materiale”)

Aceste materiale au constituit baza de la care s-a pornit în derularea a minimum 3 ateliere în fiecare locație. Atelierele de lucru au avut ca obiective: învățarea punctului de cusătură prin metoda practică, asimilarea, reproducerea motivelor și/sau realizarea de creații originale pe baza acestora, învățarea denumirii motivelor, descifrarea simbolurilor, conștientizarea unei apartenențe clare. Pe de altă parte, s-a avut în vedere cunoașterea semnificațiilor motivelor și denumirea lor regională, pentru a îmbunătăți sentimentele de apartenență. Pentru aceasta, fiecare participant la ateliere a „adoptat” câte un model pentru care a încercat să identifice (în familie, în comunitate) semnificația.

Creațiile copiilor vor fi puse în valoare în cadrul unor expoziții organizate atât în Școlile partenere dar și în locații unde pot fi admirate de publicul larg: Muzeul Satului – Baia Mareși Muzeul Țăranului Român București.

 

Mai multe informații despre proiect sunt disponibile aici.